Constatari

Am in ultime vreme, drept revelatii, tot felul de lucruri banale si la mintea cocosului. Da’ uite ca roosteru’ din mine se desteapta mai greu. Si-i si lipsesc niste pene din coada ! Si-a fost si bolnav doua saptamani cit a fost mic, da ?
 
 

 Asadar :
        
ceea ce numim grai moldovenesc, sau accent specific estului tarii, e… e ca si cum limba romana ar fi vorbita de un rus. Logic, nu, cu cine ne-nvecinam in directia aia ? De la rusi am luat stilul ala de a inmuia vocalele…

         oamenii carora le vine mai usor sa invete limbi straine sint cei care au ureche muzicala (d’oh!). Le e usor sa auda si reproduca sunetele specifice unei limbi, le asociaza mai usor cu simbolurile (ei, bine, asta nu tine neaparat de ureche muzicala, da’ totusi), sesiseaza, chiar daca nu cunosc limba, spatiile de separare intre cuvinte si modulatiile necesare intr-o fraza (virgule, punct si virgula, punct, conjunctii, prepozitii – nu dati cu bita, cunoscatori de gramatica, daca n-am zis bine, or fi si altele, mie asta-mi veni in cap acuma. Completarile-s bine-venite.). Din 18 oameni, sintem vreo 3-4 care vorbim o engleza mai bunicica, vreo doi chiar cu un accent placut, si numai la noi am detectat urme de cultura muzicala si pretentii de ‘conoisseuri’.

         Est-europenii sint ‘pe val ‘. Chiar daca nu ne specializam pe vreun domeniu de la o virsta mai frageda si ne concentram pe acumularea unei « culturi generale », avem ceea ce un trainer american numea « esprit de bricoleur » si stim sa folosim, mai apoi, toate uneltele ca sa ne atingem scopul (adica tot ne descurcam sa facem bani, pina la urma, chiar daca ceva mai tarziu).

         Se poate spune ca ce fac eu pentru Manchild e coaching.

         Engleza corporatista e agramata rau. Ca atare, si a mea se duce naibii. Tre’ sa mai vorbesc din cind in cind cu un vorbitor nativ.

Later edit: tre’ sa mai constat ca am ajuns la insemnarea nr. 100

Un gând despre „Constatari

Adăugă-le pe ale tale

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

SUS ↑

