only when i lose myself

"Fusese incintata sa afle ca, daca scufunzi o broasca vie in miere, iar apoi o pui intr-un musuroi de furnici, vei descoperi, dupa ce oasele vor deveni albe, curatate de carne, ca exista un os neted in forma de inima si unul cu un cirlig. Osul cu cirlig trebuie atirnat de vesmintele cuiva care vrei sa te iubeasca, in timp ce osul in forma de inima trebuie tinut intr-un loc sigur (pentru ca, daca-l pierzi, cel pe care-l iubesti se va intoarce impotriva ta ca un ciine turbat). Dar, daca faci totul asa cum se cuvine, cel pe care-l iubesti va fi al tau."
Neil Gaiman, Zei Americani

Am terminat "Zei americani" saptamina asta. Nu stiu exact de ce, dar nu mai am bucurii la citit ca pe vremuri. Inclin sa dau vina pe Rushdie, fiindca e singurul care ma mai entuziasmeaza, ma rascoleste, as dormi cu cartile lui in brate. Am tras cit am putut de "Satanic Verses", bucurindu-ma ca scrisul e mic si ca citesc incet, prelungind incintarea. "Ca sa renasti, trebuie mai intai sa mori"…

Ma-ntreb de ce nu ma simt obosita; daca nu asa se numeste starea, atunci de unde senzatia asta de sfirseala, ferestrele, inchise toate, si reactiile moderate? Rabdarea pare sa fie singura lectie a bucatii asteia de viata, lectie niciodata invatata suficient. Si parca e prea putin.

 
Sint ciudata. Sau ma simt ciudata (mda, intr-o masura mai mare si mai deranjanta decit de-obicei… intr-un mod diferit, sa zicem) de vreo zece zile. Am idei dar nu mai am cuvinte; furtuna din capul meu nu reuseste sa-si trimita culorile in exterior.
 
Voiam sa ma pling ca nu mai am bucurii, dar as fi nedreapta. Cel putin una dintre ele e o amintire recenta, cu trei gagici imbujorate adunate in jurul unui colt de masa inalta si curatind de zor masline negre si mari, sacrificate(maslinele! ) de dragul unui pui exilat in Maroc. Sau al judecatorului care i-a hotarit gastronomica soarta.
Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

SUS ↑

